دانلود پاورپوینت راهسازی در نروژ
مقدمه
دانلود پاورپوینت راهسازی در نروژ شبکه راههای نروژ دارای ۵۵۰ کیلومتر تونل میباشد که ۲۵ عدداز این تونلها در زمره یکصد مقاله تونل طویل جهان است . از سال ۱۹۷۹ درحدود ده تونل زیر دریایی درنروژ ساخته شده است که بیشترین تعداد را در بین کشورهای جهان را داراست .موفقت کشور نروژ که درشمال اروپا واقع شده است به گونه ای است که حد فاصل بین دو نقطه شمالی و جنوبی آن به ۲۰۰۰ کیلومتر می رسد و حد فاصل اسلو پایتخت آن تابالاترین نقطه شمالی کشور برابر فاصله این شهر تا رم پایخت ایتالیا می باشد . پاورپوینت معماری سرزمین پوشیده از برف این کشور به وسیله رشته کوههای نامنظم از هم جداشده است درحالیکه سواحل آن دارای چین خوردگی های عمیقی می باشد و به وسیله جزایر بی شماری محاصره شده اند .
بنابراین در این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه پاورپوینت راهسازی در نروژ در قالب 40 اسلاید میپردازیم.
فهرست مطالب
مقدمه
استحکام آسفالت سرد
روکش کم هزینه با سطح شنی طبقه بندی شده
آسفالت سرد برای مناطق گرمسیر
بتون های اسفنجی برای استفاده زمینهای سست
تکنولوژیتونل سازی در نروژ
کاهش هزینه ها درتونل سازی
تونل سازی در شهرها
تونل اسلو
تمیز کردن تونل از هوای آلوده
اتصال سواحل بوسیله پل
ایجاد پلهای معلق زیبا
ساخت اولین پلهای شناور جهان
پروژه کریفاست
بزرگترین تونل دریایی جهان
ظریف ترین پل جهان
عملیات تعمیر و نگهداری
اندازه گیری خوردگی های جاده ها
سیستم الکترونیکی بازرسی ( نظارت ) تردد
پلیس های الکترونیکی
تامین هزینه های جاده سازی
منابع
همراه با تصاویر….
تاریخچه
استفاده از تکنیکهای غیر معمول و تجهیزات مدرن در نروژ باعث شده است که ساخت راهها در شرایط سخت جوی نیز انجام پذیرد .در بعضی نواحی این کشور تفاوت درجه حرارت هوا بین زمستان و تابستان به ۶۰ درجه سانتیگراد می رسد که این اختلاف درجه شدید به ویژه در سواحل غربی آن باعث طولانی شدن زمستان ودرنتیجه پوشیده شدن قسمت های وسیعی از نروژ از برف و یخ می شود که آب شدن برف ویخ دربهار باعث بروز مشکل در راههای ارتباطی این کشور می شود .
استحکام آسفالت سرد
کشور نروژ در سالهای اخیر در توسعه روش های کاری و انطباق تجهیزات برای روش های جدید با استفاده از مواد سرد و مستحکم برای جاده سازی بوسیله قیر پیشگام بوده است .آسفالت سرد تشکیل یافته از لایه پوشی رویه و لایه زیرین شنی که بوسیله ماشین های بزرگ به قطر ۱۵ سانتی متر سطح زمین را می پوشاند .سپس یک لایه قیر قبل از قراردادن مواد تثبیت کننده به آن اضافه می شود .
روش استخراج
از هردوروش استخراج و بتون های اسفنجی جهت آسفالت سرد استفاده شده است . تجارب نشان داده است که این روش بسیار مناسب بوده و بعث کاهش هزینه ها د رمقایسه با روش های سنتی م یشود . تا اواسط سال ۱۹۹۱ در حدود ۵۰۰ کیلومتر از جاده های نروژ آسفالت سرد شده اند . پیشرفت هایی در این زمینه باهمکاری اداره راههای عمومی نروژ به وسیله شرکت های راه سازی انجام گرفته است .جمعیتی حدود ۵/۴ میلیون نفر در بین شهرهای کوچک ، کوهستانها و دهکده ها و جزایر این کشور پراکنده شده اند . موقعیت شمالی این کشور تقریبا از ۵۷ درجه شمالی تا ۷۱ درجه شمالی می باشد که این امر باعث شده درجه تغییرات آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد باشد . وضعیت خاص این کشور باعث شده که کارشناسان راه سازی نروژی دارای تجارب خاصی در زمینه جاده سازی ، تونل سازی چه در روی خشکی و چه در داخل آب و زیر سطح دریا و نیز پل سازی شوند .