مقاله بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو
شناسه محصول: 26501

مقاله بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو

مقاله بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو بی شک یکی از صنعتهای مهم و اساسی هر کشور و از جمله کشور ما،صنعت حمل و نقل است.در این میان راه آهن شهری (مترو)بنا به دلایل بسیاری از جمله تسریع در مسافرت،ذخیره کردن وقت،جلوگیری از آلودگی هوا،حل مشکل ترافیک،فراهم نمودن آسایش و راحتی برای مسافرین و جلوگیری از بیماری های عصبی و ارائه سرویس سودمند،نقش فعالی را ایفا می کند.

بنابراین در این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو در قالب 65 صفحه می‌پردازیم.

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول ۱

۱-اصول کنترل اتوماتیک قطار ۲

۱-۱- سیستم علامت دهی (Signalling) 2

۱-۲- حفاظت خودکار قطار (ATP) 3

۱-۲-۱- ایمنی در برابر برخورد قطارهای متوالی ۳

۱-۲-۲- ایمنی حرکت در انشعابات ۳

۱-۲-۳- ایمنی در برابر افزایش سرعت ۴

۱-۳ عملکرد خودکار قطار)(ATO 4

۱-۴ طرق مختلف هدایت قطار ۷

۱-۴-۱- هدایت در حالت نیمه اتوماتیک ۷

۱-۴-۲- هدایت در حالت کاملاً دستی ۷

۱-۵- شرایط کلی حرکت ۸

فصل دوم ۹

۲- سیستمهای تبادل اطلاعات خط و قطار ۱۰

۲-۱- انواع سیستمهای ارتباط خط و قطار ۱۰

۲-۱-۱- سیستم بلوک ثابت ( Fixed Block) 10

۲-۱-۱-۱- ارسال اطلاعات بصورت پیوسته ۱۰

۲-۱-۱-۲- ارسال اطلاعات بصورت ناپیوسته ۱۰

۲-۱-۲- سیستمهای بلوک متحرک)(Moving Block 10

۲-۲- نمونه هایی از سیستمهای ارتباط خط با قطار ۱۰

۲-۲-۱- نمونه سیستمهای بلوک ثابت ۱۰

۲-۲-۱-۱- سیستمهای با ارسال اطلاعات بصورت پیوسته ۱۰

۲-۲-۱-۲- سیستمهای ارسال اطلاعات بصورت ناپیوسته ۱۳

۲-۲-۲- نمونه سیستم بلوک متحرک۱۴

فصل سوم ۱۶

۳-مسیریابی اتوماتیک ۱۷

۳-۱- سیستمهای اینترلاکینگ۱۷

۳-۲- مهمترین مزایای سیستمهای اینترلاکینگ الکترونیکی نسبت به نوع رله ۱۷

۳-۲- انواع مسیرها۱۷

۳-۳-روشهای کنترل مسیر ۱۸

۳-۴-منطق اینترلاکینگ ۱۸

۳-۵- واحد پردازشگر اینترلاکینگ ۱۹

۳-۶-قوانین ترافیکی ( Traffic Rules) 19

۳-۷-کنترل سیگنالها و ماشینهای سوزن در سیستم اینترلاکینگ۲۰

۳-۷-۱- ارسال اطلاعات بین سیستم اینترلاکینگ و کنترل کننده ها ۲۰

۳-۷-۲- متمرکز کننده ارسال۲۰

۳-۷-۳- کنترل کننده نقاط خط۲۱

۳-۷-۴- ساختار برنامه ۲۱

۳-۷-۴-۱- ایمنی پردازش ۲۱

۳-۷-۴-۲- پردازش لحظه ای۲۱

فصل چهارم ۲۳

۴- پست ۲۴

۴-۱- پستهای (lighting and power substion) LPS 24

۴-۱-۱- کلیدهای ۲۰ کیلوولت ۲۴

۴-۱-۱-۱- کلید ۲۰KV فیوزدار ۲۵

۴-۱-۱-۲- switch – dis connector 25

۴-۱-۱-۳- ترانسفورمر جریان(current transformer) 26

۴-۱-۲-انواع کلید ۲۰kv نوع IM و QM در پستهای LPS متروی تهران ۲۷

۴-۱-۲-۱-ساختمان عمومی کلیدهای ۲۰KV نوع IM27

۴-۱-۲-۲-ساختار معمولی کلیدهای ۲۰KV نوع QM 28

۴-۱-۲-۳-کابل های ۲۰KV30

۴-۱-۲-۱- مشخصات الکتریکی ۳۱

۴-۱-۲- ترانسفورماتور توزیع ۳۱

۴-۱-۳-۱- کلیات ۳۱

۴-۱-۳-۲- کاور ترانسفورماتور ۳۲

۴-۱-۳-۳- کنترل کننده دمای ترانسفورماتور (TTC-300 A)32

۴-۱-۳- کلیدهای فشار ضعیف ۳۳

۴-۱-۴-۱- مشخصات الکتریکی ۳۴

۴-۱-۴-۱-۱- مشخصات بریکر ورودی اصلی و تای بریکر ۳۵

۴-۱-۴-۱-۲- ترانسفومر جریان ۳۵

۴-۱-۴-۲- بریکرهای ورودی تای (ME BREAKER & tie breaker) 36

۴-۱-۴-۲-۱- مدهای عملکرد بریکرهای ورودی ۳۷

۴-۱-۴-۲-۱-۱-مد دستی MANUAL37

۴-۱-۴-۲-۱-۲-مد اتوماتیک ۳۷

۴-۱-۴-۲-۱-۳-مد کنترل از راه دور ۳۷

۴-۱-۴-۳- کلیدهای (بریکرهای) توزیع خروجی ۳۷

۴-۱-۴-۳-۱-۱- کلیدهای نوع H 38

۴-۱-۴-۳-۱-۲- ساختار کلیدهای نوع H 38

۴-۱-۴-۳- سیگنال و آلارم جهت انتقال به راه دور ۳۸

۴-۱-۴-۳-۱- دستورات برای باز و بستن کلیدهای ورودی و خروجی ۳۸

۴-۱-۴-۳-۲- ۲۰x و (REMOTE ISOLATING CONTACTROS) RIC 38

۴-۱-۴-۳-۳- سیگنالها جهت نمایش موقعیت ۳۹

۴-۱-۴-۳-۴- سیگنالهای آلارم ۳۹

۴-۱-۴- سیستم توزیع DC 39

۴-۱-۵-۱- شرح کلی ۳۹

۴-۱-۵-۲- رکتی فایر شارژر ۳۹

۴-۱-۵-۲-۱- امکانات رکتی فایر شارژر ۴۰

۴-۱-۵-۲-۲- تجهیزات پانل جلوی رکتی فایر شارژر ۴۰

۴-۱-۵-۳- پانل توزیع d.c 40

۴-۱-۵-۴- باطریها ۴۱

۴-۲- ریل سوم و کابل ۴۲

۴-۲-۱- ریل سوم ۴۲

۴-۲-۲- ریل سوم شمشیری ۴۲

۴-۲-۳- ساپورت ۴۲

۴-۲-۴- کاور ۴۳

۴-۲-۵- تجهیزات درز انبساط ۴۴

۴-۲-۶- لنگر ریل سوم ۴۴

۴-۲-۷- جوش ریل سوم ۴۴

۴-۲-۷-۱- نحوه عملکرد جوشکاری ریل سوم ۴۵

۴-۳- خطوط ریل سوم بخش پایانه غرب ۴۶

۴-۳-۱- بخش اول خطوط ریل سوم چال سرویس و پارکنیگ ۴۶

۴-۳-۲- بخش دوم، خطوط ریل سوم تعمیرگاه و خط مثلث ۴۶

۴-۳-۳- بخش سوم، خط تست ۴۶

۴-۴- لایه های مختلف کابل ۲۰kv بکار رفته شده در متروی تهران ۴۷

۴-۵- اطلاعات فنی در مورد کابل ۲۰ KV 48

۴-۶- کیفیت سیلیکان رابر (Silicon rubber) و مزایای آن ۴۹

۴-۶-۱- کاربرد ۴۹

۴-۶-۲- کیفیت متعلقات کابل ۴۹

۴-۶-۳- شرح مراحل نصب سر کابل ۵۰

۴-۶-۴- شرح مراحل نصب مفصل۵۰

[irp]

درباره

و نیز بنا به همان دلایل اتوماتیک کردن و کنترل بهینه آن ضروری است.با اعمال پدیده اتوماسیون به سیستم مترو،نقش راننده حداقل شده و تمامی عملیات هدایت و کنترل قطار از طریق مراکز کامپیوتری انجام می شود.روشها و آلگاریتم هائی که هدف فوق را برآورده سازند می بایست از هر لحاظ ایمن و مطمئن بوده و کمترین خلل و خسارتی را وارد نکنند……….

 

اطلاعات محصول

شامل 65 صفحه
تعداد پارت 1
اندازه 100kb
فرمت WORD
زبان فارسی
استپ برق و الکترونیک
برگزارکننده مارکت فایل
به روز شده در
  • ابتدا محصولات مورد علاقه خود را به سبد خرید اضافه نمایید.
  • سپس روی آیکون سبد خرید کلیک کنید.
  • محصولات داخل سبد خرید و مجموع مبلغ قابل پرداخت در صفحه تسویه حساب به شما نمایش داده می شوند.
  • فرم تسویه حساب را تکمیل کرده و روش پرداخت خود را انتخاب نمایید.
  • می توانید با استفاده از درگاه های پرداخت آنلاین خرید خود را تکمیل نمایید.
  • پس از تکمیل خرید می توانید به فایل های محصول دسترسی داشته باشید.
  • در صورت داشتن حساب کاربری می توانید سوابق خرید خود را در پنل کاربری خود مشاهده نمایید.

درباره پشتیبانی محصول

کلیه محصولات پیش از انتشار توسط کارشناسان مقالات آنلاین دانشگاهی بررسی می شود اگر قبل از خرید سؤالی دارید می توانید در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید اما اگر بعد از خرید محصول خریداری شده لینک دانلودش خراب است یا به هر پشتیبانی دیگری در مورد این محصول نیاز دارید از طریق تیکت با فروشنده این محصول می توانید در میان بگذارید،اگر با اشتراک ویژه این فایل را خریداری کردید، از طریق پنل کاربری تیکت ارسال بفرمایید.

روشهای پشتیبانی

جهت ارسال تیکت جدید باید وارد حساب کاربری خود شوید.
قیمت محصول
8,000 تومان
مارکت فایل
1 دانلود
65 صفحه
1
مقاله بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو
5 از 1 رای
مقاله بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو

بانکها

بانکها

مجوز ها و گواهینامه ها

تمامی فایل ها و خدمات مارکت فایل حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت این سایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است

مقاله بهینه سازی مصرف انرژی در برق مترو

سایر محصولات مارکت فایل

محصولات مرتبط