مقاله ناسازگاری کودکان پیشدبستانی دارای مادر شاغل و خانهدار
بررسی ناسازگاری کودکان پیشدبستانی دارای مادر شاغل و خانهدار
مقاله ناسازگاری کودکان پیشدبستانی دارای مادر شاغل و خانهدار هدف از پژوهش حاضر، بررسی مقایسه رفتار ناسازگار کودکان پیش دبستانی دارای مادر شاغل و خانهدار بود. جامعه پژوهش شامل دو مهد کودرک خصوصی و دولتی است. نمونه این تحقیق ۳۰ کودک دارای مادر خانهدار ( ۶۰ = n ) میباشد که مادران آنها بصورت داوطلبانه در تحقیق شرکت نمودند. برای جمعآوری دادههای پژوهش ، ازچک لیست رفتار ناسازگار کودکان (خودساخته) و پرسشنامه مشخصات عمومی استفاده شد. دادهها نیز با آزمون t مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج پژوهش نشان میدهد که بین رفتار ناسازگار کودکان پیشدبستانی ( مهدکودک) دارای مادر شاغل و خانهدار تفاوتی وجود ندارد. اما بین رفتار ناسازگار کودکان پیشدبستانی پسر و دختر تفاوت معناداری (P<0/01) بدست آمد. به عبارتی در این پژوهش میانگین رفتار ناسازگار در پسران بیشتر از دختران است .
این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه ناسازگاری کودکان پیشدبستانی دارای مادر در قالب 61 صفحه میپردازیم.
فهــرســت مطالب
چکیده
مقدمه
فصل اول ـ موضوع تحقیق
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیههای تحقیق
متغیر تحقیق
تعریف نظری متغیر
تعریف عملیاتی متغیر
فصل دوم ـ چارچوب نظری تحقیق
سازگاری
اهمیت مادر در روابط متقابل مادر و کودک
ناسازگاری
عوامل موثر در پیدایش ناسازگاری
طبقهبندی کودکان و نوجوانان ناسازگار
ناسازگاری از دیدگاه مکاتب
ناسازگاری در اثر نوروزها
اختلالات خواب
اختلالات گوارشی
ناسازگاری در اثر سایکوپاتهای زودرس
ناسازگاریهای کودکان و نوجوانان در اثر سایکوزها
تفاوتهای مربوط به جنسیت در اختلالات رفتاری
اختلالات رفتاری کودکان بر حسب سن آنها
پیشینه تحقیق
فصل سوم ـ روش تحقیق
جامعه پژوهشی
نمونه و روش نمونهگیری
ابزار پژوهش
روش اجرا
روش تحلیل دادهها
فصل چهارم ـ نتایج تحقیق
فصل پنجم ـ بحث و نتیجهگیری
کودکان دارای مادران شاغل و خانهدار
ناسازگاری در کودکان دختر و پسر
محدودیتها
پیشنهادات
منابع
پیوستها
مقدمـه :
نگرش نسبت به کودک و تربیت او در طی قرون گذشته دچار فراز و نشیبهای زیادی شده است افلاطون به اهمیت آموزش و پرورش در دوران کودکی اشاره نموده است و این مسئله را در سازگاری و علاقه حرفهای بعدی کودک مهم میدانست . ولی در قرون وسطی این اندیشه از میان رفت و کودک را همچون بالغین ناپخته تلقی میکردند. کودکان را همچون بزرگان لباس میپوشاندند و از آنان انتظار رفتار بزرگسالان را داشتند. در مدارس قرون وسطی دروس به ترتیب سختی و آسانی ارائه نمیشد و کودکان را موجودات بیگناه نمیدانستند و آنان را از تجاوزات وحشیانه محافظت نمیکردند.
منــــابــــع
ابراهیمی ، عصمت ـ بررسی تأثیر اشتغال مادر بر سازگاری اجتماعی دخترا در شهر تهران ـ پایان نامه کارشناسی ارشد ـ دانشگاه علوم تربیتی ـ سال ۱۳۷۲٫
اتکینسون و دیگران ـ زمینه روانشناسی جلد اول . براهنی محمد تقی و دیگران (مترجم) تهران ـ انتشارات رشد ـ چاپ سوم ۱۳۶۸٫
احمدی ، عبدالجواد ـ بررسی عوامل مؤثر بر سازگاری پسران دوره ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۶۹٫
ادیبی ، عبدالعبود ـ نظریههای جامعشناسی تهران انتشارات جامعه ۱۳۵۸٫
اسلامبولچی مقدم ، علی ـ بررسی علل ناسازگاری نزد دانشآموزان دوره ابتدایی ـ پایان نامه کارشناسی ارشد ـ دانشگاه تهران سال ۱۳۷۰٫
الینگورث ، رونالد ـ کودک و مدرسه ـ نوابی نژاد ، شکوه (مترجم) ـ تهران انتشارات رشد ۱۳۶۸٫
بالبی ، جان ـ روانشناسی کودک ـ مشفقیان ، حسین (مترجم) تهران ـ انتشارات عارف ۱۳۵۹٫
پارسا، محمد ـ روانشناسی رشد کودک و نوجوان ـ انتشارات بعثت ـ چاپ سوم ـ ۱۳۷۱٫