مقاله تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
مقاله تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رشد اجتماعی و اجتماعی شدن یکی از تغییرات برجسته در دوران نوجوانی است که سبب ایجاد تمایز بین یک کودک با یک نوجوان می شود و هویت اجتماعی نوجوان را تشکیل می دهد. اجتماعی شدن با ایجاد تغییرات آشکار در شیوه های ارتباطی با والدین و همسالان شروع می شود. تغییرات آشکار زیستی و بلوغ در دوره نوجوانی سبب افزایش فاصله عاطفی بین نوجوان و والدینش می شود و به تدریج استقلال بیشتری برای نوجوان به همراه می آورد. فرایند تحول در نوجوانان و در بین پسران و دختران نیز متفاوت است. فاصله گرفتن با والدین معمولاً با فاصله گرفتن از مادر شروع می شود و با صمیمیت و نزدیک شدن به دیگران گسترش می یابد.
واژه های کلیدی :
دوستی ، وضعیت اقتصادی ، پیشرفت تحصیلی
بنابراین در این مطلب از فروشگاه مارکت فایل به ارائه تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی در قالب 70صفحه میپردازیم.
تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی
فهرست مطالب
طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدفهای کلی تحقیق
فرضیه ها
متغییر های تحقیق
تعاریف عملیاتی متغییرها
[irp]
تاثیر دوستی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر دبیرستان های ناحیه یک شهر قزوین
نوجوان دوستانی را انتخاب می کند که از نظر علایق، ارزش ها، باورها و نگرش ها همانند او باشند و از نظر رفتار و سرگرمی های اوقات فراغت و نگرش نسبت به مدرسه و پیشرفت تحصیلی با وی همانند باشند. معیار اصلی انتخاب دوست در دوره نوجوانی صمیمیت و وفاداری او است. بر پایه همین معیارهای صمیمیت و گفت و گوهای خصوصی با دوستان، نوجوان می تواند خود را بشناسد و هویت خود را کشف کند…………
فهرست منابع یادداشت :
جلالی، سید احمد، ۱۳۸۱، هوش هیجانی، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال هجدهم، شماره ۱و۲، بهار و تابستان ۱۳۸۱، شماره مسلسل ۷۰-۶۹، صفحات ۸۹ تا ۱۰۵
حسنی، محمد، بی تا، ارتقاء خودکار “قبولی تضمینی” یا حذف مردودی معنی، کاربرد، دلایل، چالش ها و الزامات.
۳٫ مقنی زاده، محمد حسن، ۱۳۸۰، بررسی راه های افزایش مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیتهای پرورشی مدارس، معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش .
مقنی زاده، محمد حسن، ۱۳۸۱، ارتقای فرهنگ مدرسه، بنیانی برای اصلاح مدرسه، سال هجدهم، شماره ۳، پائیز ۱۳۸۱، شماره مسلسل ۷۱، صفحات ۱۰۳ تا۱۳۳٫
شریفی ، حسن پاشا ، نظریه و کاربرد آزمودنی های هوشیو شخصیت ، تهران ، ۱۳۷۶
احمدید ، ملک سیا ، یادگیری به شیوه همیاری در دانش آموزان عادی و تیز هوش ، تهران ، شرکت سهامی افشار ، ۱۳۸۵